50 JAAR RTC

In het jaar 1973 vond de officiële geboorte van RTC plaats. Wanneer we terugkijken naar onze bescheiden beginjaren, herinneren we ons met trots het nauwgezette aanleggen van twee tennisbanen, pal naast de voetbalvelden. Deze banen waren uitgerust met een solide ondergrond en een bovenlaag die bestond uit kunststof cirkels, vakkundig in elkaar verweven – een ware innovatie voor die tijd. In de omgetoverde boerderij van VVR, onder de bezielende leiding van Kees Haast, vonden we een gezellig onderkomen in een achterkamer, die al snel ons clublokaal werd.

Vijf decennia later zijn we getransformeerd tot een bloeiende tennisgemeenschap met maar liefst 430 enthousiaste leden. Onze faciliteiten zijn aanzienlijk uitgebreid en omvatten nu zes ultramoderne TennisRood-banen. Onze gezellige clubkantine vormt het hart van onze vereniging, waar leden samenkomen om te ontspannen en te genieten van de sfeer die we met trots hebben gecreëerd.

En nu, op Zaterdag 9 september, staan we klaar om dit groots te vieren, samen met jullie! Een dag vol plezierige en sportieve activiteiten is gepland, waarbij iedereen welkom is om deel te nemen. Jullie aanwezigheid wordt zeer gewaardeerd.

Iedereen is van harte welkom, zowel jeugdleden met hun vriendjes, ouders en de rest van het gezin, seniorenleden met hun dierbaren, oud-leden, sponsors en alle anderen die RTC een warm hart toedraagt  of je nu wel of niet lid bent van RTC.

Wat gaan we op deze feestdag allemaal doen

We trappen de feestelijke dag om 13:30 uur af met een te gekke tennismiddag vol avontuurlijke uitdagingen voor iedereen, waarbij je zelfs als je nog nooit getennist hebt, van harte welkom bent.

Wat staat er op het programma? Nou, check dit eens:

• Overwin de stormbaan als een échte superheld!
  • Meet je servicesnelheid met de supersonische snelheidsmeter.
  • Laat je tennis talent zien op de sportjumper.
  • Stap binnen in de virtuele wereld van VR-tennis.
  • Laat het ballenkanon knallen met jouw toffe slagen.
  • En natuurlijk ook Oud-Hollandse spellen zoals reuze Jenga, reuze darts en nog veel meer.

En hou tijdens de dag je scores goed bij, want er zijn fantastische prijzen te winnen!!!

Van 14:00 tot 16:00 uur kun je jezelf ook laten betoveren door prachtige schmink, er liggen kleurplaten waar je bij inlevering een presentje krijgt. Maar dat is niet alles! De banjoman zorgt voor live muziek om de feestelijke stemming te versterken.

Van 16:00 tot 17:00 uur worden alle competitieteams van RTC uitgenodigd om hun vaardigheden te tonen in een spannende competitie. Trek je tenniskleding aan en laat zien wie de beste service heeft en de meest indrukwekkende tennistechniek beheerst. Fantastische prijzen wachten op de winnaar.

De prijsuitreikingen vindt plaats om 17:30 uur. Daarna sluiten we de dag voor de jeugd knallend af met onze Rijsbergse DJ’s Dieck en Finn tot 20:00 uur.

Eten en drinken

We zorgen natuurlijk ook voor hapjes en drankjes.  De kantine staat voor je open, waar je tegen zeer aantrekkelijke prijzen van kunt genieten en voor de kinderen is er gratis limonade aanwezig. Bovendien zal er een frietkar aanwezig zijn met een verscheidenheid aan smakelijke snacks.

Feest voor de senioren

Vanaf 20:30 uur hebben we een DJ geregeld voor de avond, waardoor het feest voor volwassenen (18+) kan losbarsten. En als extra bonus kun je deelnemen aan een pokerclinic van 21:00, waar Ferdi je de basis en fijne kneepjes van het spel zal bijbrengen.

Zorg dat je erbij bent en nodig mensen uit die je graag bij je hebt! Kortom, het belooft een onvergetelijke dag te worden. We zien je graag op 9 september bij de Rijsbergse Tennis Club, gelegen aan de Laguitensebaan 58.

Tot dan, we kunnen niet wachten om samen met jullie te feesten.

50 jaar RTC - Dagprogramma