Lid worden bij RTC

Info over lidmaatschap

Hieronder vind je de lidmaatschap soorten van RTC, deze kun je via het opgave formulier selecteren.

Senioren > 24jaar € 135,- / 12 maanden
Jong volwassen  – Vanaf het kalenderjaar dat een lid 18 jaar wordt t/m 23 jaar  € 80,- / 12 maanden

Competitie lid –
Is lid van een andere vereniging en speelt bij ons competitie
Is lid van RTC tijdens de competitiemaanden

€ 35,-
Jeugd  zonder All-in
Leeftijd 6 – 17 jaar

€  75,- / 12 maanden

Jeugd 4 en 5 jarigen – KNLTB club junior (met training)
Incasso via YourTennis
€  250,- / 12 maanden
Jeugd 6 en 17 jarigen – KNLTB club junior (met training)
Incasso via YourTennis
€  380,- / 12 maanden
Zomer challenge junior
– Neemt voor de eerste keer deel aan de zomer challenge, leeftijd 4 t/m 17,  2 trainingen, lid van juni t/m september; eind toernooi
€   25,00

Zomer challenge senior
– Neemt voor de eerste keer deel aan de zomer challenge leeftijd >  17, 2 trainingen, lid van juni t/m september; eind toernooi

€   35,00
Zomerlid junior
-Heeft eerder aan de zomer challenge meegedaan, leeftijd 4 t/m 17,  lid van juni t/m september
€   30,00
Zomerlid Senior
-Heeft eerder aan de zomer challenge meegedaan, leeftijd >17,  lid van juni t/m september
€ 60,00

Afmeldingen dienen bij de ledenadministratie te worden ingediend vóór 1 januari van het nieuwe jaar. Als je je afmeldt tussen 1 januari en 1 april dan worden er  € 20,00 administratiekosten in rekening gebracht. Na 1 april is de volledige contributie verschuldigd.

€20,-

Rechten en plichten

RTC telt op dit moment zo’n 380 leden, waaronder 70 jeugdleden. Met zijn allen maken we gebruik van de banen en de faciliteiten van ‘t Schoofplak. Sportiviteit en gezelligheid kenmerken de sfeer op en rond de tennisbanen. Door de inzet van velen binnen onze vereniging wordt dit nog versterkt.
Het lidmaatschap van de vereniging betekent ook dat verwacht wordt, dat je je
actief inzet voor de vereniging. Ieder op zijn eigen wijze.
De seniorleden verrichten verplichte bar/keuken- of poetsdiensten tot het jaar waarin ze 70 worden. In het jaar waarin een senior 18 wordt, hoeft hij/zij nog geen bar/keuken- of poetsdienst te draaien.

Veel gestelde Vragen

Als u of uw  kind op tennis wil, adviseren wij om eerst een gratis proeftraining te volgen. Op die manier kan u of uw kind ervaren wat tennis is en hoe het er bij een training aan toe gaat. Misschien valt het mee, misschien valt het tegen.

Proeftrainingen worden meestal voorafgaand aan een nieuw trainingsblok gegeven. Dit is in februari/maart en in augustus/september.

Aanmelden voor een proeftraining voor kinderen kan het hele jaar door via JC @ rijsbergsetennisclub.nl. Tegen de tijd dat de proeftrainingen gegeven worden zal onze trainer of de jeugdcommissie contact met u opnemen.

Senioren kunnen contact opnemen via de mail met Kees Daamen of email bestuur @ rijsbergsetennisclub.nl of bij onze trainer Willem.

Materiaal (racket en schroeisel)

Een nieuw racket aanschaffen is niet meteen noodzakelijk  Zo kunnen tijdens de eerste trainingen gebruik gemaakt worden van testrackets, beschikbaar gesteld door de trainer. Verder hebben zijn tennisschoenen nodig en eventueel een tennistas om het racket mee te kunnen nemen.

Dat kan natuurlijk ook bij RTC.  Er zijn 2 periodes waarin de lessen gestart worden.

1-april – 1 oktober (zomer training)   & 1-oktober – tot 1 april (winter training).

Dit zijn blokken van 17 weken, waarin de vakantie niet wordt door getraind. Alle trainingen vinden buiten plaats.

Voor de training worden zoveel mogelijk groepjes van 4 gemaakt. Er wordt bij de indeling van de trainingsgroepjes rekening gehouden met voorkeur voor vrienden/vriendinnen Dit kunnen we echter niet garanderen omdat er ook rekening gehouden wordt met verhinderingen en het tennisniveau.

Kosten van deze training vind u onder tennisles.

Onze jongste leden beginnen al vanaf 4 jaar, natuurlijk is het wel leuk om met een aantal kinderen van dezelfde leeftijd (of grootte) te beginnen. Zo kunnen samen plezier beleven  aan deze balsport.

Het ‘draaien’ van bardiensten is verplicht voor leden van 18 jaar en ouder. Doordat we allen samen een steentje bijdragen aan onze vereniging, kunnen we de kosten laag houden. Naast de vele vrijwilligers die de club heeft is ook het open houden van de kantine ‘T schoofplak een onderdeel van het lid zijn bij RTC.

Contact personen voor de training

Onze trainer

Willem Lieshout., woonplaats is Etten-Leur
Mijn speelsterkte is 3 en heb ooit op de ranglijst van Nederland gestaan als nummer 386.
Als trainer ben ik begonnen op mijn 18 de , maar heb mijn A-opleiding sinds 2003 en ben B-trainer sinds 2007.
Samen met TC De Vijfhuizen, combineer het lesgeven bij RTC, waarbij ik de meeste dagen in Rijsbergen aanwezig ben. Als trainer probeer ik een balans te vinden tussen gezelligheid en goed werken. Ik probeer iedereen dusdanig te trainen zodat ze lol hebben in het tennis en dat ze het blessurevrij kunnen blijven beoefenen. Daarom moet vanuit de techniek de tactiek kunnen worden uitgevoerd en dat is voor mijn altijd de uitdaging. En ik hoop ook voor mijn leerlingen jong en oud. Met sportieve groeten, Willem Lieshout. Tel.: 06-5100 9766.
Willem Lieshout
RTC Trainer

Dit zeggen wij...

Ik tennis al 20 jaar mer veel plezier bij RTC. Een gezellige club mensen waarbiij het tennisplezier voorop staat

Wil Vergouwen

Ik woon sinds een paar maanden in Rijsbergen en heb altijd getennist in Eindhoven dus wilde ik ook hier een fijne vereniging vinden.
Met RTC is dat dik vol elkaar !

Emma Vandersteen