Padel

Introductie
padel RTC

Voortgang bouw

Als je het park oprijdt, zie je in een oogopslag dat de realisatie is begonnen, maar helaas ook dat de bouw weer stil ligt.  Vanuit de omwonenden zijn er vragen gesteld die hebben geleid tot nader onderzoek. Tevens is gebleken dat niet alle benodigde vergunningen aanwezig zijn.

We zijn hierover in overleg met de gemeente Zundert en de omwonenden. We
hopen snel tot oplossingen te komen voor betrokkenen zodat de realisatie van de
padelbanen hervat kan worden.

Er zijn twee hoofdaannemers betrokken:

• Finovi voor het aanleggen van de banen.
  • Krinkels voor het renoveren van het F-veld.

Beide aannemers hebben Huijbregts ingeschakeld als onderaannemer voor het grondwerk, wat gunstig is vanwege de overlappende taken.

De aannemers, gemeente, VVR en wij hebben elke vier weken een overleg om de stand van zaken door te nemen en eventuele problemen aan te pakken. De actuele plannen voor de banen zijn te vinden in de onderstaande planning.

Zodra er meer informatie beschikbaar is, zullen we dit toevoegen aan de website.

Padel clinic

Als eerste activiteit hebben we voor onze leden (16+) een padel kennismakingsclinic bij UTPV (Ulvenhout) georganiseerd. Ongeveer 50 leden van onze vereniging hebben de eerste slagen geleerd en (een beetje) leren omgaan met de glasplaten. Het was mooi om te zien dat iedereen enthousiast was. We weten dat het niet voor iedereen mogelijk was om mee te doen, daarom zullen we na de realisatie van de banen nog een paar extra clinics organiseren.

Opening

Zodra de twee padelbanen gereed zijn, zullen wij deze feestelijk binnen de vereniging openen. Helaas ligt de bouw stil en hopen we dat we snel weer verder kunnen met de aanleg. Zodra we meer weten, zullen we op zoek gaan naar een nieuwe datum voor de opening met leuke sportieve activiteiten.

Competitie

Natuurlijk gaan we binnen RTC zo snel mogelijk competitie aanbieden aan de leden, maar het najaar is nog net te vroeg. Daarnaast moeten we ook nog onderzoeken op welke dagen we competitie gaan spelen en met hoeveel teams, zodat er een gezonde balans is tussen competitie en vrij padellen.

LESSEN

Bij RTC krijgen jullie ook de mogelijkheid om padelles te volgen. Hierbij houden we natuurlijk rekening met de beschikbaarheid, aangezien we slechts over twee banen beschikken en er een goede balans moet zijn tussen vrij padellen, competitie en lessen.

We verwachten veel interesse vanuit de leden en om te zorgen dat iedereen de kans krijgt om te lessen zullen we in eerste instantie een kortere periode van lessen aanbieden. Afhankelijk van de behoefte kunnen we deze later weer verlengen.

Lidmaatschap

Een lidmaatschap bij RTC omvat zowel padel als tennis, wat betekent dat elk lid kan deelnemen aan beide sporten, afhankelijk van waar je zin in hebt. We zullen de komende periode nauwlettend de groei van het ledenbestand volgen, aangezien we willen voorkomen dat er onvoldoende ruimte is voor leden om te padellen. Als padel een te groot succes blijkt te zijn en we een overvloed aan padelspelers hebben, kunnen we overwegen om tijdelijk een ledenstop in te voeren. Op dit moment is dat echter nog niet aan de orde, dus iedereen kan nog lid worden. Ben je geïnteresseerd? Schrijf je dan in via de volgende link.

Meet & Play

De padelbanen zijn aangelegd om onze leden de mogelijkheid te bieden om te padellen. Echter, tijdens daluren, wanneer onze leden niet spelen, willen we de banen ook openstellen voor niet-leden van RTC. Dit zal extra inkomsten genereren voor onze club en kan mogelijk ook helpen om nieuwe leden aan te trekken.

Uiteraard hebben onze eigen leden voorrang en zullen de banen alleen beschikbaar worden gesteld aan niet-leden wanneer ze niet in gebruik zijn door RTC-leden.

Het boeken gaat via de Meet & Play-app op je mobiel en wordt volledig ondersteund door de KNLTB.

Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben, dan kun je contact met ons opnemen
via het e-mailadres:   padel @ rijsbergsetennisclub.nl