**UPDATE**
15 januari 2024
Helaas moeten we melden dat er te weinig deelnemers zich hebben aangemeld.
De poker avond gaat NIET door.

Plaats voor 40 spelers max !

Naar aanleiding van het 50-jarige bestaan en de pokerclinics die door Ferdi Martens zijn gegeven bij het feest komt daar nu ook een echt pokertoernooi op RTC voor RTC leden. Het toernooi zal plaatsvinden op

zaterdag 20 januari 2024 en we starten om 19:30! Graag 19:15 aanwezig.

Het toernooi heeft een luchtig karakter, maar we willen wel dat het ergens om gaat om te zorgen dat er wel serieus gespeeld gaat worden.

De inleg zal 10 euro zijn per persoon. Neem dat cash mee naar de avond zelf. Als je er binnen 1 uur al uit ligt dan kan je nog een keer extra fiches bijkopen voor nogmaals 10 euro.

Dat noemen ze een re-buy. Neem voor de zekerheid dus een extra briefje van 10 mee . Je stroomt dan na het eerste uur weer in.

Het toernooi wordt gespeeld volgens de regels van No Limit Texas Hold’em. We hebben nu plaats voor 40 leden. Bij veel interesse kunnen we kijken of we dat kunnen verhogen, maar het doel is 40. Dat betekend dat we starten met 4 tafels van 10 spelers. En uiteindelijk zal de top 5 in de prijzen vallen.

Om mee te doen moet je wel 18 of ouder zijn en moet je lid zijn van RTC op 2 december 2023. Dit heeft te maken met de regels die zijn opgelegd door de Kansspel Autoriteit. Daarom mogen wij als vereniging binnen de veiligheid van onze club een toernooi organiseren en moet iedereen aantoonbaar lid zijn als men daar om vraagt.

Om mee te doen aan het toernooi vragen we wel aan de deelnemers die de regels niet zo goed kennen om voorafgaand wel wat filmpjes te kijken waarbij je dus weet wat de bedoeling is. Aantal termen die handig zijn om te weten:

Big en Small Blind.

Check, Fold, Raise.

Flop, Turn, River en hoe je moet delen.

En het is wel fijn als je weet welke handvolgorde er is. Ofwel: Wint een 3- of- a- kind van een straat?

Heb je geen idee wat er hier boven staat kijk dan wat filmpjes op Youtube dan kom je er snel genoeg achter. Er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen aan tafel, maar probeer de basis te weten. Speelt fijner en sneller. Regels hangen we ook op in de kantine op de avond zelf. Voorbeeld filmpje in 7 minuten en in het Nederlands:

Lijkt het je leuk om mee te doen dan kan je individueel inschrijven door te mailen naar willemlieshout @ casema.nl met daarbij dus je naam en graag je telefoonnummer. Inschrijving gaat op binnenkomst, dus wees er snel bij en claim je plekje!

Verder heb je voor het toernooi niets nodig. Wij regelen de kaarten, dealer buttons en fiches. Wil je niet meedoen, maar ben je benieuwd hoe zoiets gaat dan ben je van harte welkom natuurlijk om te komen kijken. En als het toernooi niet vol zit kan je nog aansluiten misschien op de avond zelf. Drankjes zijn niet inbegrepen. En sportiviteit blijft voorop staan natuurlijk. Poker is een spel van kunde met een randje geluk en dat is soms niet leuk, maar hoort er wel bij.

Hopelijk zien we jullie 20  januari !

Groetjes,

Ferdi en Willem.