Voorjaarscompetitie 2024

Je kunt je vanaf heden  aanmelden voor de Voorjaarscompetitie.

Inschrijving kan alleen via de RTC website, en deze dient vóór 24 december binnen te zijn.

• Voorkeur van medespelers kan worden vermeld maar is niet verplicht. Je kunt je voorkeur aangeven, echter deze behoeft niet gehonoreerd te worden.
  • Indien uw 1e én 2e keuze niet gehonoreerd kunnen worden, zal de TC contact met je opnemen.
  • Wanneer je meer als 2 verhinderingen hebt, geniet het de voorkeur om je als reserve op te geven voor de betreffende competitie dagen dat je beschikbaar bent.
  • Uiteraard zullen we bij de indeling van de teams, zoveel mogelijk aan de oude samenstelling vasthouden. Dit is echter niet altijd mogelijk i.v.m. de verschillende individuele speelsterktes en nieuwe deelnames.

Een ieder die inschrijft voor deelname aan de competitie RTC dient bekend en akkoord te zijn met het competitiereglement.

INFO VANUIT DE KNLTB : VOORJAARSCOMETITIE 2023

Vrijdagavondcompetitie: Om de week en 5 speeldagen

INFO VANUIT DE KNLTB : VOORJAARSCOMETITIE 2024

Vrijdagavondcompetitie: Om de week en 5 speeldagen

De vrijdagavondcompetitie is nog steeds populair. Hierdoor kan het voor verenigingen lastig zijn om als gevolg van een beperkte baancapaciteit alle spelers op vrijdagavond competitie te laten spelen.

Om de drukte op vrijdagavond te reguleren én toekomstige groei mogelijk te maken zal er ook in 2024 tijdens de KNLTB Voorjaarscompetitie op vrijdagavond ‘om de week’ worden gespeeld.

Wat houdt  ‘Om de week spelen’ op vrijdagavond precies in?

• Teams spelen om de week competitie, de dames/heren dubbel teams starten één week eerder dan de reguliere competitie, namelijk op 5 april; gemengde teams en 8/9 Tennis starten op 12 april.
  • Alle teams spelen volledige wedstrijden met een supertiebreak in de 3e set;
  • Ieder team op de vrijdagavond heeft in totaal 5 speeldagen/weken, om de overlap met toernooien en andere activiteiten van de verenigingen zoveel mogelijk te beperken;
  • De overige competitiesoorten op de andere dagen duren gewoon 7 weken.
  • Omdat de gemengde teams en de HD/DD teams op verschillende dagen competitie spelen, is het mogelijk om in beide competities uit te komen.

Groeten,  TC – Jack Geerlings

Inschrijven kan nu