Najaars competitie 2024

Je kunt je vanaf heden  aanmelden voor de Najaarscompetitie.

Inschrijving kan alleen via de RTC website, en deze dient vóór 8 juni binnen te zijn.

• Voorkeur van medespelers kan worden vermeld maar is niet verplicht. Je kunt je voorkeur aangeven, echter deze behoeft niet gehonoreerd te worden.
  • Indien uw 1e én 2e keuze niet gehonoreerd kunnen worden, zal de TC contact met je opnemen.
  • Wanneer je meer als 2 verhinderingen hebt, geniet het de voorkeur om je als reserve op te geven voor de betreffende competitie dagen dat je beschikbaar bent.
  • Uiteraard zullen we bij de indeling van de teams, zoveel mogelijk aan de oude samenstelling vasthouden. Dit is echter niet altijd mogelijk i.v.m. de verschillende individuele speelsterktes en nieuwe deelnames.

Een ieder die inschrijft voor deelname aan de competitie RTC dient bekend en akkoord te zijn met het competitiereglement.

INFO VANUIT DE KNLTB : NAJAARS COMETITIE 2024

Van 7 naar 5 speeldagen !!!!

Ook in het najaar 2024 wordt het aantal speeldagen van de Najaar competitie ( maandag 16 september t/m zondag 20oktober) aangepast van 7 naar 5 speeldagen en geldt voor alle competitie- dagen/vormen!

Deze beslissing heeft de KNLTB niet zomaar genomen en heeft een aantal verschillende redenen:

Het past beter bij het jaargetijde in het najaar

De kans dat het gedurende de Najaar competitie slechter weer wordt is groter dan dat het weer beter wordt.

Minder last van herfstvakantie

• In het verleden zorgde de herfstvakantie vaak voor problemen doordat veel teams invallers moesten regelen of wedstrijden moesten verplaatsen omdat teams onvoltallig waren in die periode.
(Gemeentelijke) parken die na de herfstvakantie sluiten.
  • Deze parken kunnen de Najaar competitie inclusief eventuele inhaaldagen nu op hun eigen park afronden in plaats van te moeten zoeken naar andere mogelijkheden.

Betere aansluiting op het winterseizoen

• De periode van de Najaar competitie sluit nu beter aan op de verschillende indoor en outdoor wintercompetitie die door het hele land worden aangeboden. Hierdoor krijgen spelers de kans een jaar rond wedstrijden te spelen

Vrijdagavondcompetitie NIET om de week

• In het najaar wordt de vrijdagavondcompetitie in tegenstelling tot de Voorjaarscompetitie NIET om de week gespeeld.

Groeten,  TC – Jack Geerlings

Inschrijven kan nu